Uutiset, 26.7.2023

Vertaistukiryhmiä Suomeen muuttaneille tytöille pääkaupunkiseudulla syyskuusta alkaen

hymyilevä aikuinen, jonka takana seisoo hymyilevä lapsi, joka halaa aikuista

Plan International Suomen uudet Voimanaisia-ryhmät käynnistyvät syyskuussa pääkaupunkiseudulla ja osallistujia haetaan nyt! Opettaja, onko sinulla oppilaita, jotka voisivat hyötyä ryhmästämme?

Voimanaisia -hanke on suunnattu 10-16-vuotiaille Suomeen muuttaneille tytöille ja heidän äideilleen. Hankkeen tavoitteena on vahvistaa sukupolvisuhdetta, edistää kotoutumista ja lisätä tyttöjen sekä äitien osallisuutta.

Voimanaisia-ryhmät ovat merkityksellistä, yhteistä laatuaikaa tytöille ja äideille. Tapaamme kerran viikossa lukukauden ajan, ja käsittelemme eri teemoja, kuten hyvinvointia, harrastuksia, yhdenvertaisuutta, sukupuolinormeja ja omia oikeuksia. Tytöille ja äideille on tekemistä sekä yhdessä että erikseen. Tytöille ryhmä on hyvä paikka löytää uusia kavereita, miettiä tulevaisuuden suunnitelmia, tutustua uusiin harrastusmahdollisuuksiin ja jakaa vaikeitakin kokemuksia. Äideille ryhmä on turvallinen paikka harjoitella suomen kieltä ja oppia lisää suomalaisesta yhteiskunnasta. Samalla suhde tyttäreen vahvistuu.

Ryhmätoiminta on osallistujille maksutonta. Tarjoamme myös lastenhoidon nuoremmille sisaruksille sekä tarvittaessa matkaliput. Syksyn ryhmät käynnistyvät syyskuun alussa.

Ryhmät:

• Leppävaara: Maanantaisin klo 17.30-19.30
  • Pikku Huopalahti: Tiistaisin klo 17.30-19.30
  • Koivukylä: Keskiviikkoisin klo 17-19
  • Itäkeskus: Torstaisin klo 17.30-19.30

ota rohkeasti yhteyttä!

Osallistujien rekrytoinnissa teemme mielellämme yhteistyötä koulujen ja opettajien kanssa. Jos luokassasi tai koulussasi on tyttöjä, jotka voisivat hyötyä toiminnastamme, ota yhteyttä meihin! Tulemme myös halutessanne esittelemään ryhmiä luokkiin.

Reea Hinkkanen
Äitien ohjaaja