Kouluvierailut Tapahtumat Uutiset, 7.11.2023

Vietämme lapsen oikeuksien viikkoa 20.11. alkaen

Lapsen oikeuksien viikkoa vietetään jälleen 20. – 26.11.2023 Tänä vuonna viikon teemana on lapsen oikeus hyvinvointiin.

Monet asiat vaikuttavat lapsen hyvinvointiin ja YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen periaatteilla lasten ja nuorten hyvinvoinnista tulee huolehtia laaja-alaisesti. Lapsella on oikeus muun muassa terveyteen, riittävään ravintoon, sosiaaliturvaan, riittävään elintasoon, terveelliseen ja turvallisen ympäristöön, koulutukseen sekä lepoon, leikkiin ja vapaa-aikaan.

Löydät Lapsen oikeuksien viikon kampanjamateriaalit sekä mahdollisuuden ilmoittaa olevasi mukana viikon vietossa lapsen oikeuksien viestintäverkoston sivuilta: https://www.lapsenoikeudet.fi/kampanja/lapsenoikeuksienviikko/

Hyvä tapa viettää viikkoa on pyytää lapsen oikeuksien lähettiläämme vierailulle! Lähettiläät pitävät toiminnallisia oppitunteja lapsen oikeuksista pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa sekä etäyhteyden kautta koko maassa.