Oppimateriaalit Tapahtumat Uutiset, 9.10.2024

Tyttöjen päivän aamunavausmateriaali ladattavissa

Tyttö katsoo väliaikaisen suojan seinässä olevan aukon läpi.

Kansainvälistä tyttöjen päivää vietetään Suomessa ja ympäri maailman taas 11.10. Vuoden 2024 tyttöjen päivän teema on tyttöjen oikeudet konflikteissa. Tyttöjen päivän aamunavaus on helppo ja vaikuttava tapa juhlistaa päivää koulussa ja lisätä tietoa tyttöjen oikeuksista!

Planin lastenhallituksen tekemä aamunavaus on suunnattu erityisesti yläkouluun ja toiselle asteelle. Sen kesto on n. 5 minuuttia, mutta sen jälkeen on hyvä varata aikaa keskustelulle. Aamunavaus on saatavilla joko tekstinä, jonka voit itse lukea esim. luokassa tai keskusradion kautta tai valmiiksi nauhoitettuna tallenteena, jonka voi kuunnella sopivassa tilanteessa.

Aamunavausmateriaalin löydät materiaalipankistamme.

Aamunavaustekstin tekijät: Planin lastenhallituksen jäsenet Elmiina Rantanen, Pauliina Mannerhovi ja Ilona Möttölä
Lukijat: Pauliina Mannerhovi ja Ilona Möttölä
Äänitys ja editointi: Jani Toom