Uutiset, 14.10.2024

Kuuntele podcast antirasistisesta kasvatuksesta

Kaipaatko ajattelemisen aihetta antirasistisen kouluyhteisön rakentamisesta ja opettajuudesta? Globaalikoulun ohjelmapäällikkö Minna Mannert ja tutkija Saara Loukola ovat Selja Koposen vieraana Dialogikasvattajat -podcastissa keskustelemassa näistä aiheista. Helsingin yliopiston väitöskirjatutkija Saara Loukola työskentelee tutkimushankkeessa, jossa tutkitaan rasismia erityisesti peruskoulun yläluokilla. Minna puolestaan jakaa antirasismiin liittyviä oivalluksia työstään globaalikoulun ohjelmapäällikkönä.

Keskustelu on yksi Helsingin yliopiston koulutuksen arviointikeskus HEA:n Katsomusdialogi koulun arjessa -täydennyskoulutuksen materiaaleista. Koulutus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Keskiössä ovat koulun oppitunnit ja koko koulun toiminta, mutta materaalia tehtäessä on ajateltu laajemmmin myös muita kasvattajia kuin peruskoulun opettajia.