DigiYmpäristö-peli tarjoaa hauskan ja motivoivan tavan käsitellä digitalisaation vaikutuksia ympäristöön ja ilmastoon.

Pelissä tehdään arkisia valintoja, joissa pelaajan on pohdittava suhtautumistaan ympäristöön ja digitalisaatioon. Planin toimintaan osallistuneet nuoret ovat olleet aktiivisesti mukana pelin sisällön kehittämisessä, jotta peli heijastaisi nuorten omia kokemuksia ja näkökulmia teemoista. 

Peli on suunnattu erityisesti selkokielestä hyötyville yläasteen ja toisen asteen opiskelijoille, ja ne on kehitetty osana Planin ja DNA:n yhteistyötä.

Anna palautetta

Mitä mieltä olet DigiYmpäristö-pelistä? Haluaisimme kuulla mielipiteesi, joten jätä meille palautetta pelistä!

Työryhmä:

Pelien teemat, sisältö & visuaalinen ilme: Lea Absetz, Sofia Lindeblad & Janne Lodewijks, Plan & DNA -yritysyhteistyöhanke

Pelillistäminen, pelien suunnittelu & kommentointi: Jouni Piekkari, Metropolia AMK, sekä kolmen opiskelijan vapaaehtoistiimi Eeva, Hanna & Joona

Pelien ideointi & kommentointi: Samu Malmelin, DNA & DNA:n vastuullisuustiimi

Pelikysymysten ideointi, pelien maailman rakentaminen & teemojen kommentointi: Plan & DNA -hankkeen kevään vapaa-ajan digiryhmän nuoret Anita, Gray, Erneisha, Lorin, Louise, Mark, Mehrsa, Polina, Safi & Shawn

Pelien tekninen toteutus: Samuli Aalto, Hyvän mielen pelit ry