Kouluvierailut Oppimateriaalit, 17.8.2023

Turvallista kouluvuotta!

Hyvä ja turvallinen koulupäivä edellyttää turvallista ilmapiiriä. Jos pohdit, kuinka vahvistaa hyvän yhteistyön edellytyksiä luokassasi ja kouluyhteisössäsi, ota käyttöön globaalikoulun aineistot! Vihapuheesta dialogiin -oppimateriaali sisältää toiminnallisia harjoitteita, joiden avulla voit etsiä ryhmäsi kanssa ratkaisuja vihapuheen ehkäisyyn. Oppimateriaali vaikuttamisesta nettikeskusteluihin puolestaan sisältää harjoitteita turvallisen keskusteluilmapiirin rakentamiseen verkossa.

Näiden aineistojen pohjalta voit myös rakentaa laajemman toimintakokonaisuuden tai teemapäivän tai kutsua Lapsen oikeuksien lähettiläämme vierailulle luokkaasi. Lähettiläät vetävät maksuttomia työpajoja koululuokille Helsingissä, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä ja Oulussa. Vihapuheesta dialogiin- ja Fiksusti somessa -kouluvierailut soveltuvat ensisijassa yläkoulun ja toisen asteen ryhmille.

Vierailun voit tilata tästä. Globaalikoulun asiantuntijat ovat käytettävissäsi kouluvierailujen ja muun yhteistyön suunnitteluun, yhteystietomme löydät täältä.