Nuoret rakentamassa demokratiaa -oppimateriaali on suunniteltu yläkoulun ja toisen asteen opetukseen. Materiaali on julkaistu osana vuoden 2023 Nuorten timantti -tapahtumaa, jonka teemana oli dmeokratia. Materiaalin tehtävät vahvistavat oppilaiden vuorovaikutus- ja vaikuttamisosaamista, jotka ovat tärkeitä taitoja demokraattisessa yhteiskunnassa. Oppimateriaalissa nousevat esiin monet laaja-alaisen osaamisen tavoitteet ja siksi tehtävät sopivat useisiin oppiaineisiin ja osaksi monialaisia oppimiskokonaisuuksia.

Nuoret rakentamassa demokratiaa koostuu kuudesta toiminnallisesta tehtävästä, jotka on koottu Planin globaalikoulun aikaisemmin julkaistuista suosituista materiaaleista ja tehtävistä. Harjoitteiden nuorille suunnatut osiot on pyritty tekemään selkokieliseksi.

Lue lisää Nuorten timantista: plan.fi/nuortentimantti